Rbi Mester Sirkulær On Forex Trading
Home gt Reserve Bank of India Retningslinjer for Forex Liberalized Remittance Scheme (oppdatert til 17. september 2010) Reserve Bank of India hadde kunngjort en liberalisert Remittance Scheme (ordningen) i februar 2004 som et skritt mot ytterligere forenkling og liberalisering av utenlandske utvekslingsanlegg tilgjengelig for innbyggere. I henhold til ordningen kan bosatt individer sende opp til USD 200 000 per regnskapsår for eventuelle tillatte kapital - og nåværende konto transaksjoner eller en kombinasjon av begge. Ordningen ble operasjonell vide A. P. (DIR Series) Circular No. 64 datert 4. februar 2004. Q.1. Hva er Liberalized Remittance Scheme på USD 200,000 Ans. I henhold til Liberalized Remittance Scheme er alle bosatte personer, inkludert mindreårige, lov til å fritt oppgi USD 200 000 per regnskapsår (april mars) for enhver tillatelse til nåværende eller kapitalkonto eller en kombinasjon av begge. Q.2. Vennligst oppgi en illustrerende liste over kapitalkontotransaksjoner tillatt under ordningen. Ans. . Innenfor ordningen kan bosatt individer kjøpe og holde fast eiendom eller aksjer eller gjeldsinstrumenter eller andre eiendeler utenfor India uten forhåndsgodkjenning fra Reserve Bank. Personer kan også åpne, opprettholde og holde valutakontoer med banker utenfor India for å utføre transaksjoner som er tillatt i henhold til ordningen. Spørsmål 3. Hva er de forbudte elementene under Ordningen Ans. Vederlagsinnretningen i henhold til ordningen er ikke tilgjengelig for følgende: i) Vederlag for ethvert formål som er spesielt forbudt i henhold til Schedule-I (som kjøp av lotteri-billetter, veiepenger, forbudte magasiner osv.) Eller noe som er begrenset i Schedule II for Foreign Exchange Management (Current Current Transactions) Regler, 2000 ii) Overføring fra India til marginer eller marginsamtaler til utenlandske børser utenlands motpart iii) Avsetninger for kjøp av FCCB utstedt av indiske selskaper i det oversjøiske sekundære markedet iv) Vederlag for handel i utenlandsk valuta i utlandet v) Vederlag fra fastboende person til opprettelse av et selskap i utlandet vi) Vederlag direkte eller indirekte til Bhutan, Nepal, Mauritius og Pakistan vii) Vederlag direkte eller indirekte til land identifisert av Financial Action Task Force (FATF) som ikke-samarbeidsland og territorier, fra tid til annen og viii) Overføringer direkte eller indirekte til disse personene og enhetene identifiserer d som utgjør betydelig risiko for å begå terrorhandlinger, slik det er anbefalt av Reserve Banken til bankene. Q.4. Hvorvidt LRS-anlegget er i tillegg til eksisterende anlegg som er beskrevet i Schedule III under overføringer Ans. Anlegget under ordningen er i tillegg til de som allerede er tilgjengelige for privatreise, forretningsreiser, studier, medisinsk behandling, etc. som beskrevet i reglementet for valutakursbehandlingsreguleringer (Current Account Transactions), 2000, i reglene. Ordningen kan også brukes for disse formålene. Imidlertid kan overføringer for gave og donasjon ikke skje separat og må kun gjøres under ordningen. Følgelig kan bosatt individer overføre til gaver og donasjoner opp til USD 200 000 per regnskapsår under ordningen. Q. 5. Er hjemmehørende personer under denne ordningen pålagt å repatriere det påløpte rentedividenden på innskuddsinntekter i utlandet, utover hovedbeløpet Ans. De hjemmehørende individuelle investorene kan beholde og investere inntektene på investeringer foretatt under ordningen. Innbyggerne er ikke pålagt å repatriere midler eller inntekter generert ut av investeringer gjort under ordningen. Q.6. Er overføringer under ordningen på bruttobasis eller nettbasert grunnlag (etter retur fra utlandet) Ans. Vederlag under denne ordningen er brutto. Q. 7. Kan overføringer under anlegget konsolideres med hensyn til familiemedlemmer Ans. Overføringer under anlegget kan konsolideres med hensyn til familiemedlemmer som er underlagt de enkelte familiemedlemmer som overholder vilkårene i ordningen. Spørsmål 8. Kan man bruke Ordningen for kjøp av kunstgenstander (malerier, etc.), enten direkte eller gjennom auksjonshuset Ans. Overføringer under ordningen kan brukes til å kjøpe gjenstander av kunst som er underlagt overholdelse av den gjeldende utenrikshandelspolitikken for Indias regering og andre gjeldende lover. Q.9. Er AD-koden krevd for å sjekke tillatelsen til overføringer basert på transaksjonens art eller tillat det samme basert på mottakererklæring Ans. AD vil bli styrt av arten av transaksjon som erklært av saksbehandleren og vil attestere at overføringen er i samsvar med instruksjonene utstedt av Reserve Bank, i denne forbindelse fra tid til annen. Q.10. Kan overføring gjøres under denne ordningen for oppkjøp av ESOPs Ans. Ordningen kan også brukes til overføring av midler til kjøp av ESOPer. Q.11. Er denne ordningen i tillegg til oppkjøp av ESOPer knyttet til ADRGDR (dvs. USD 50 000 - for en blokk på 5 kalenderår) Ans. Vederlaget under ordningen er i tillegg til oppkjøp av ESOPer knyttet til ADRGDR. Q.12. Er denne ordningen i tillegg til oppkjøp av kvalifikasjonsaksjer (det vil si USD 20.000 eller 1 av innbetalt kapital i utlandet, avhengig av hvilket som er lavere) Ans. Vederlaget under ordningen er i tillegg til oppkjøp av kvalifikasjonsaksjer. Q.13. Kan en innbygger investere i andeler i fond, venturefond, ikke-klassifiserte gjeldspapirer, obligasjonslån mv. Under denne ordningen Ans. En bosatt person kan investere i andeler i fond, venturefond, ikke-klassifiserte gjeldspapirer, obligasjonslån mv. Under denne ordningen. Videre kan den innbygger investere i slike verdipapirer via bankkontoen åpnet til utlandet for formålet under ordningen. Q.14. Kan en person som har benyttet seg av et lån i utlandet mens det ikke er hjemmehørende, kan betale tilbake det samme ved retur til India, under denne ordningen som hjemmehørende Ans. Dette er tillatt. Spørsmål 15. Er det obligatorisk for fastboende personer å ha PAN-nummer for å sende utgående overføringer under Scheme Ans. Det er obligatorisk å få PAN-nummer til å gjøre overføringer under ordningen. Q. 16. Dersom en person som er hjemmehørende, søker om utbetaling ved utstedelse av et krav til utkast (enten i eget navn eller i mottakerens navn som han har til hensikt å gjennomføre de tillatte transaksjonene) på tidspunktet for hans private besøk i utlandet, om remitteren kan påvirke en slik utgående overføring mot egenerklæring Ans. Slik utgående overføring i form av en DD kan utføres mot erklæringen av den innbyggende personen i det format som er foreskrevet under ordningen. Q. 17. Er det noen begrensninger på mottaksfrekvensen Ans. Det er ingen begrensninger på frekvensen. Det totale beløpet av utenlandsk valuta kjøpt fra eller overført gjennom, alle kilder i India i løpet av et regnskapsår, bør imidlertid ligge innenfor den kumulative grensen på USD 200.000. Q.18. Hvilke krav skal overholdes av mottakeren Ans. Den enkelte må utpeke en filial av en AD gjennom hvilken alle overføringene under ordningen vil bli gjort. Søkerne bør ha beholdt bankkontoen med banken i minst ett år før overføringen. Hvis søkeren søker å gjøre overføringen til en ny kunde av banken, bør autoriserte forhandlere utvise omhu for åpning, drift og vedlikehold av kontoen. Videre bør AD oppnå bankoppgave for det foregående året fra søkeren for å tilfredsstille seg om kilden til midler. Hvis et slikt kontoutskrift ikke er tilgjengelig, kan du få kopi av den siste inntektsskatteordning eller retur som er innlevert av søkeren. Han må fremlegge en søknad-cum-erklæring i spesifisert format angående formålet med overføringen og erklære at midlene tilhører ham og ikke vil bli brukt til de formål som er forbudt eller regulert under ordningen. Q. 19. Kan en person som har repatriert beløpet overført i løpet av regnskapsåret, benytte anlegget igjen Ans. Når en overføring er foretatt for inntil USD 200 000 i løpet av regnskapsåret. han ville ikke være berettiget til å foreta ytterligere overføringer under denne ordningen, selv om inntektene fra investeringene er blitt brakt tilbake til landet. Q.20. Kan overføringer kun gjøres i amerikanske dollar Ans. Overføringene kan gjøres i enhver fritt konvertibel utenlandsk valuta tilsvarende USD 200 000 i et regnskapsår. Q. 21. I tidligere borgerne kunne investere i utenlandske selskaper notert på en anerkjent børs i utlandet, og som har en eierandel på minst 10 prosent i et indisk selskap notert på en anerkjent børs i India. Finnes denne tilstanden fortsatt ans. Investeringer fra fastboende enkeltpersoner i utenlandske selskaper inngår under ordningen på USD 200.000. Kravet på 10 prosent gjensidig aksjepost i de børsnoterte indiske selskapene av slike utenlandske selskaper har siden blitt dispensert. Retningslinjer for finansielle mellommenn Q. 22. Er mellommenn forventet å søke spesifikk godkjenning for å gjøre oversjøiske investeringer tilgjengelig for kunder Ans. Banker, inkludert de som ikke har operasjonell tilstedeværelse i India, må få forhåndsgodkjenning fra Institutt for bankvirksomhet og utvikling, Central Office, Reserve Bank of India, Central Office Building, Shahid Bhagat Singh Marg, Mumbai, for å søke innskudd for sine utenlandske oversjøiske grener eller for å fungere som agenter for utenlandske fond eller et annet utenlandsk finansielt selskap. Q.23. Er det noen begrensninger på typen av gjeld eller egenkapitalinstrumenter som en person kan investere i Ans. Ingen klassifiseringer eller retningslinjer er foreskrevet under Liberalized Remittance Scheme. Den enkelte investor forventes imidlertid å utvise due diligence mens han tar en beslutning om investeringene i henhold til ordningen. Q. 24. Hvorvidt kredittfasilitetene i indiske rupees eller utenlandsk valuta ville være tillatt mot sikkerhet for slike innskudd Ans. Nei. Ordningen forutsetter ikke utvidelse av kredittfasilitet mot innskuddssikkerheten. Videre bør bankene ikke utvide noen form for kredittfasilitet til innbyggere for å lette utbetalinger i henhold til ordningen. Q. 25. Kan bankfolk åpne valutakontoer i India for beboere under Scheme Ans. Nei. Banker i India kan ikke åpne valutakontoer i India for innbyggere under ordningen. Q. 26. Kan en Offshore Banking Unit (OBU) i India behandles på nivå med en filial utenfor banken utenfor India med det formål å åpne inn utenlandsk valuta kontoer av innbyggere under Scheme Ans. Nei. For formålet med ordningen behandles en OBU i India ikke som en utenlandsk filial av en bank i India. For nærmere detaljer, vennligst kontakt enhver bank som er autorisert til å handle i utenlandsk valuta, eller ta kontakt med regionale kontorer i valutavirksomheten til Reserve Bank. Vennligst del denne artikkelen med Facebook-vennene dine: Seksjon - I: Utenlandske direkte investeringer 1. Utenlandske direkte investeringer i India Utenlandske direkte investeringer (FDI) i India er: gjennomført i samsvar med FDI Policy som er formulert og annonsert av Indias regering . Institutt for industripolitikk og - fremme, Nærings - og handelsdepartementet, Indias regering utsteder en ldquoConsolidated FDI Policy Circular rdquo på årlig basis 31. mars hvert år (siden 2010) utarbeide politikken og prosessen med hensyn til FDI i India . Den siste ldquoConsolidated FDI Policy Circularrdquo datert 17. april 2014 er tilgjengelig i det offentlige området og kan lastes ned fra nettstedet for Nærings - og handelsdepartementet, Institutt for industripolitikk og Promotion ndash dipp. nic. inEnglishPoliciesFDICircular2014.pdf regulert av bestemmelsene i Foreign Exchange Management Act (FEMA), 1999. FEMA-forskriftene som foreskriver blant annet modusen for investeringer, dvs. utstedelse eller oppkjøp av aksjer konvertible obligasjoner og preferanseaksjer, måte for mottak av midler, prisfastsetting og rapportering av investeringene til Reserve Bank. Reservebanken har utstedt varsel nr. FEMA 20 2000-RB datert 3. mai 2000 som inneholder forskriftene i denne forbindelse. Denne varslingen har blitt endret fra tid til annen. 2. Inngangsruter for investeringer i India I henhold til Foreign Direct Investments (FDI), kan investeringer gjøres i aksjer, obligatoriske og fullt konvertible obligasjoner og obligatoriske og fullt konvertible fortrinnsaksjer 1 av et indisk selskap av ikke-residenter gjennom to ruter: Automatisk rute: Under den automatiske ruten krever utenlandsk investor eller det indiske selskapet ingen godkjenning fra Reserve Bank eller Government of India for investeringen. Offentlig rute: Under regjeringsruten bør utenlandsk investor eller det indiske selskapet få forhåndsgodkjenning fra Indias regering (FIPB), Department of Economic Affairs (DEA), Finansdepartementet eller Institutt for industripolitikkamp Fremme, etter hvert som det er tilfelle) for investeringen. 3. Støtte til investering i India En person bosatt utenfor India 2 eller et foretak innlemmet utenfor India, kan investere i India, underlagt FDI-politikken til Indias regering. En person som er en borger i Bangladesh eller et selskap som er innlemmet i Bangladesh, kan investere i India under FDI-ordningen, med forhåndsgodkjenning fra FIPB. Videre kan en person som er statsborger i Pakistan eller et foretak som er innlemmet i Pakistan, med forhåndsgodkjenning fra FIPB, investere i et indisk selskap under FDI-ordningen, underlagt de forbud som gjelder for alle utenlandske investorer og det indiske selskapet , motta slike utenlandske direkte investeringer, bør ikke være engasjert i sektorer som angår forsvars-, rom - og atomkraft. NRIer, bosatt i Nepal og Bhutan, samt borgere i Nepal og Bhutan, har lov til å investere i aksjer og konvertible obligasjoner av indiske selskaper under FDI-ordningen ved hjemreise, med forbehold om at beløpet for vederlag for slike investeringer kun skal betales ved innbetaling i gratis valuta via normale bankkanaler. Utenlandske bedriftsorganer (OCB) er blitt anerkjent som en investorklasse i India med virkning fra 16. september 2003. Er det uansett OCB som er innlemmet utenfor India og ikke er under ugunstig varsel av Reserve Bank, kan det foretas nye investeringer under FDI Ordning som innlemmet utenlandske enheter, med forhåndsgodkjenning fra Indias regering, hvis investeringen er gjennom regjeringsruten og med forhåndsgodkjennelse fra Reserve Bank, dersom investeringen er gjennom den automatiske ruten. Imidlertid bør en tidligere OCB, før en ny FDI inngår i FDI-ordningen, gjennom sin AD-bank, ta en engangsertifisering fra RBI at den ikke er i negativlisten opprettholdt hos Reserve Bank of India. ADs bør også sørge for at OCB ikke opprettholder en annen konto enn NRO gjeldende konto i tråd med instruksjonene i henhold til AP-serien (Circular No. 14) datert 16. september 2003. Videre bør denne NRO-kontoen ikke brukes til noe frisk investeringer i India. Eventuell ny forespørsel om åpning av NRO-nåværende konto for likvidering av tidligere investeringer holdt på ikke-repatrieringsbasis, bør sendes av AD-banken til Utenriksdepartementet, Reserve Bank of India, Central Office, Mumbai. Adresser bør imidlertid ikke lukke andre kategorier av kontoer (NRE FCNR NRO) for OCBer som er i ugunstige listen over Reserve Bank of India. Disse kontoene skal opprettholdes av de respektive AD-bankene i den frosne statusen. 4. Type instrumenter i) Indiske selskaper kan utstede egenkapitalandeler, fullstendig og obligatorisk konvertible obligasjoner, fullstendig og obligatorisk konvertible preferanseaksjer og warrants, underlagt prisfastsettingskravene for verdsettelse og rapporteringskrav blant andre krav som foreskrevet i FEMA-forskriftene. ii) Når det gjelder obligasjoner, vil kun de som er fullstendig og obligatorisk konvertible til egenkapital innen en bestemt tid, regnes som en del av egenkapitalen i FDI-policyen. iii) Før utgangen av desember 2013 var utstedelse av andre typer fortrinnsaksjer som ikke konvertible, eventuelt konvertible eller delvis konvertible, i samsvar med retningslinjene for Eksterne kommersielle lån (ECB). Fra og med 30. desember 2013 er det besluttet at opsjonsklausuler fremover kan tillates i aksjeandeler og obligatorisk og obligatorisk konvertible preferanseaksjer som skal utstedes til en person bosatt utenfor India under Foreign Direct Investment (FDI). Optimalitetsklausulen vil forplikte tilbakekjøp av verdipapirer fra investoren til den prisberegningsverdien som er bestemt på tidspunktet for utøvelsen av opsjonen, slik at investor kan gå ut uten sikret avkastning. Bestemmelsen av opsjonsklausulen skal være underlagt følgende vilkår: a) Det er minst innlåsningsperiode på ett år eller minimum innelåseperiode som foreskrevet i FDI-forskriftene, avhengig av hvilket som er høyere (f. eks. Forsvars - og byggevarsel sektor hvor innelåingsperioden på tre år har blitt foreskrevet). Inngangsperioden skal tre i kraft fra datoen for tildeling av slike aksjer eller konvertible obligasjoner eller som foreskrevet for forsvars - og byggutviklingssektorer mv i vedlegg B til skjema 1 i notifikasjonsnummer FEMA. 20 som endret fra tid til annen b) Etter innlåsingsperioden, som ovenfor gjelder, skal den ikke-hjemmehørende investoren som har opsjonsretter, være berettiget til å gå ut uten sikret avkastning, som under: (i) I tilfelle et børsnotert selskap , skal den ikke-hjemmehørende investor være berettiget til å gå ut til markedsprisen på de anerkjente børsene. ii) For ikke-børsnotert selskap, den 8. juli 2014 skal ikke-hjemmehørende investor være berettiget til å gå ut av investeringen i aksjeandeler i investeringsselskapet til en pris i henhold til en internasjonalt akseptert prismetode på armrsquos lengde basis, behørig sertifisert av en Chartered Accountant eller en SEBI-registrert Merchant Banker. Hovedprinsippet vil være at den ikke-hjemmehørende investoren ikke er garantert en sikret utgangspris ved tidspunktet for å gjøre slike investeringsoppgjøret og skal gå ut til en rettferdig pris beregnet som ovenfor, ved utgangstidspunktet, med forbehold om innelukkelseskrav, som gjeldende. 4 Et indisk selskap som registrerer i bøkene, skal overføre sine aksjer eller konvertible obligasjoner ved salg fra en person bosatt til en ikke-hjemmehørende og en ikke-hjemmehørende person til en person bosatt i sin balanse for regnskapsåret i som transaksjonen fant sted, detaljene for verdsettelse av aksjer eller konvertible obligasjoner, prismetoden som ble vedtatt for det samme, samt det byrået som har gitt bekreftelse på verdsettelsen. Delvis betalte aksjerelaterte aktører Med virkning fra 8. juli 2014 har delbetalte instrumenter også blitt aktivert som FDI-kompatible instrumenter underlagt vilkår. Prissetting av delbetalte aksjeandeler skal fastsettes på forhånd og 25 av totalbeløpet (inklusive overkurs, hvis eventuelle), skal også mottas på forhånd. Balansen mot fullt utbetalte aksjer skal mottas innen 12 måneder. Tidsperioden for mottak av balansen innen 12 måneder skal ikke insisteres på hvor emisjonsstørrelsen overstiger Rupees fem hundre crore og utstederen overholder SEBIs regel 17 (ICDR). Forskrift om overvåking byrå. På samme måte, i tilfelle et unotert indisk selskap, kan beløpet beløpet bli mottatt etter 12 måneder hvor problemstørrelsen overstiger Rupees fem hundre crores. Investeringsselskapet skal imidlertid utpeke et overvåkingsorgan på samme måte som kreves i tilfelle av et børsnotert indisk selskap i henhold til SEBI (ICDR) regelverket. Slike overvåkingsorgan (AD Kategori -1-bank) skal rapportere til investeringsselskapet som foreskrevet i SEBI-forskriften, ibid, for de børsnoterte selskapene. Prissetting av tegningsretter og prisomregningsformel skal fastsettes på forhånd og 25 av vederlaget skal også mottas på forhånd. Balansen mot fullt utbetalt aksjeaksjer skal mottas innen 18 måneder. Prisen på konverterings tidspunktet skal under ingen omstendigheter være lavere enn virkelig verdi utarbeidet ved utstedelse av slike tegningsretter i samsvar med med gjeldende FEMA-forskrifter og prisfastsetting retningslinjer fastsatt av RBI fra tid til annen. Investereselskapet er således fri til å motta mer enn den avtalt pris. Tilleggsbetingelser for utstedelse av delbetalte aksjer og tegningsretter (a) Det indiske selskap hvis aktivitetssektor faller under statlig rute vil kreve forhåndsgodkjenning av Foreign Investment Promotion Board (FIPB), Indias regering for utstedelse av delbetalte aksjerelaterte tegningsretter. b) Forsinkelsen av beløpet som er betalt på forhånd ved manglende betaling av samtalepenger skal være i samsvar med bestemmelsene i Selskapsloven, 2013 og Inntektsskattavsetninger, som gjeldende. c) Selskapet, mens det utstedes delvis betalte aksjer eller tegningsretter, skal sørge for at sektorpapene ikke brytes selv etter at aksjene blir fullt innbetalt eller tegningsretter omdannes til fullt utbetalte aksjer. På samme måte skal ikke-hjemmehørende investorer som erverver delvis betalte aksjer eller konvertible obligasjoner eller tegningsretter sikre at sektorpapene ikke brytes selv etter at aksjene blir fullt innbetalt eller tegningsretter omdannes til fullt betalt egenkapitalandel. (d) Utsettelse av betaling av vederlagsbeløp eller mangel på mottatt vederlagsbeløp i henhold til gjeldende prisbestemmelser fra utenlandske investorer, vil ikke bli dekket under disse retningslinjene for å bli behandlet som tegning av delvis betalte aksjer og tegningsretter. Investereselskapet i henhold til disse retningslinjene for utstedelse av delbetalte aksjerelaterte verdipapirer må således oppfylle kravene i selskapsloven, 2013 for utstedelse av delbetalte aksjer og tegningsretter. 5. Prissetningslinjer bull Fersk utstedelse av aksjer: Pris på fersk aksjer utstedt til personer bosatt utenfor India under FDI-ordningen, skal være: på grunnlag av SEBIs retningslinjer for børsnoterte selskaper. ikke mindre enn virkelig verdi av aksjer fastsatt av en SEBI-registrert Merchant Banker eller en Chartered Accountant i henhold til hvilken som helst internasjonal akseptert prismetode på lengde basis. Prisretningslinjene som ovenfor er underlagt retningslinjer for prisfastsetting som nevnt i avsnittet ovenfor, for utgang fra FDI med opsjonsklausuler av ikke-hjemmehørende investor. Ovennevnte retningslinjer for prisfastsetting gjelder også for utstedelse av aksjer mot betaling av engangsbeløp, teknisk knowhow avgiftskvittering på grunn av betalingrepayment eller omregning av ECB til egenkapital eller kapitalisering av forpliktelser ved innføringskostnader (med forhåndsgodkjenning av regjeringen). 5 Det klargjøres at hvor forpliktelsen som ønskes omregnet av selskapet, er denominert i utenlandsk valuta som i tilfelle av ECB, import av kapitalgoder mv. Vil det være for å kunne anvende valutakursen som gjaldt på avtaledagen mellom de berørte parter for slik konvertering. Reserve Bank vil ikke motsette seg om låntakerselskapet ønsker å utstede aksjeandeler for et rupeebeløp mindre enn det som er nevnt ovenfor, ved gjensidig avtale med ECBs utlåner. Det kan bemerkes at virkelig verdi av aksjeandeler som skal utstedes, skal utarbeides med henvisning til datoen for konvertering. Det er videre avklart at prinsippet om beregning av INR-ekvivalent for en forpliktelse i utenlandsk valuta som nevnt i punkt 3 ovenfor, skal gjelde tilsvarende. til alle tilfeller hvor eventuelle indirekte gjeldsforpliktelser fra et indisk selskap, som engangsbeløp, fortjeneste, etc., kan konverteres til aksjeandeler eller andre verdipapirer som skal utstedes til et ikke-hjemmehørende emne under de vilkår som er fastsatt i respektive forskrift. Dersom ikke-hjemmehørende (inkludert NRI) foretar investeringer i et indisk selskap i samsvar med bestemmelsene i selskapsloven, 1956, ved tegning av selskapets vedtekter, kan slike investeringer gjøres til pålydende, med forbehold om at de er berettiget til investere i FDI-ordningen. Foreløpig tildeling: Ved utstedelse av aksjer på fortrinnsberettiget tildeling, skal emisjonsprisen ikke være mindre enn prisen som gjelder for overføring av aksjer fra innbygger til ikke-hjemmehørende. Utstedelse av aksjer fra SEZs mot import av kapitalvarer: I dette tilfellet skal aksjeverdien utføres av en komité bestående av utviklingskommissær og de relevante tolltjenestemenn. Høyre Aksjer: Prisen på aksjer som tilbys av rettighetsgrunnlaget av det indiske selskapet til utenlandske aksjonærer, skal være: Ved aksjer i et selskap notert på en anerkjent børs i India til en pris som fastsettes av selskapet. Når det gjelder aksjer i et selskap som ikke er notert på en anerkjent børs i India, til en pris som ikke er mindre enn den pris som tilbudet på rett grunnlag er gjort til de hjemmehørende aksjonærene. Oppkjøpsoverføring av eksisterende aksjer (privat arrangement). Oppkjøpet av eksisterende aksjer fra Resident til ikke-hjemmehørende (dvs. innlemmet utenlandsk enhet annet enn tidligere OCB, utenlandsk statsborger, NRI, FII) ville være på: - (a) forhandlet pris for aksjer i selskaper notert på en anerkjent børs i India, som ikke skal være mindre enn den pris som fortrinnsrett tildeling av aksjer kan gjøres i henhold til SEBIs retningslinjer, såfremt det samme er bestemt for den varighet som er spesifisert deri, før den aktuelle dato, som skal være Dato for kjøp eller salg av aksjer. Prisen per aksje ankom, bør sertifiseres av en SEBI-registrert Merchant Banker eller en Chartered Accountant. (b) forhandlet pris for aksjer i selskaper som ikke er notert på en anerkjent børs i India, og som ikke skal være mindre enn virkelig verdi utarbeidet i henhold til en internasjonalt akseptert prismetode for verdsettelse av aksjer på lengre basis, behørig sertifisert av en Chartered Accountant eller en SEBI registrert Merchant Banker. Videre skal overføring av eksisterende aksjer av ikke-hjemmehørende (dvs. ved innlemmet utenlandsk enhet, tidligere OCB, utenlandsk statsborger, NRI, FII) til Resident ikke være mer enn minimumsprisen ved hvilken overføring av aksjer kan gjøres fra en bosatt til en ikke-bosatt som angitt ovenfor. Prissetting av aksjer konvertible obligasjoner fortrinnsaksjer bør avgjøres bestemt på forhånd ved tidspunktet for utstedelsen av instrumentene. Prisen på konvertible instrumenter kan også være en bestemt basert på konverteringsformelen som må fastsettes fast på forhånd, men prisen ved konverteringen skal ikke være mindre enn virkelig verdi utarbeidet ved utstedelsen av disse instrumenter, i samsvar med gjeldende FEMA forskrifter. Prissettingsretningslinjene som ovenfor er underlagt retningslinjer for prisfastsetting som nevnt i avsnittet ovenfor, for utgang fra FDI med opsjonsklausuler av ikke-hjemmehørende investor. 6. Betalingsmåte Et indisk selskap som utsteder aksjer konvertible obligasjoner i FDI-ordningen til en person bosatt utenfor India skal motta beløpet for vederlag som kreves for å bli betalt for slike konvertible obligasjoner ved: (i) innbetaling via normale bankkanaler. (ii) debet til NRE FCNR-konto for en berørt person vedlikeholdt med en AD-kategori I-bank (iii) konvertering av royalty lump sum sum teknisk avgift avgift for betaling av innførsel av kapitalgoder ved enheter i SEZ eller omregning av ECB, skal behandles som vederlag for utstedelse av aksjer. (iv) Konvertering av importgjeldselskaper Pre-inkorporeringskostnader Aksjebytte kan behandles som vederlag for utstedelse av aksjer med godkjenning av FIPB. (v) debet til ikke-rentebærende Escrow-konto i indiske rupees i India, som åpnes med godkjenning fra AD Category ndash I-bank og opprettholdes med AD Kategori I-bank på vegne av innbyggere og ikke-bosatte mot betaling av aksjekjøp betraktning. Dersom aksjene eller konvertible obligasjoner ikke utstedes innen 180 dager fra datoen for mottak av innbetaling eller debitering til NRE FCNR (B) Escrow-konto, refunderes beløpet av vederlag. Videre kan Reservebanken på en søknad til den og av tilstrekkelige grunner tillate et indisk selskap å tilbakebetale allotaksjer for beløpet av mottatt vederlag mot sikkerhetsstillelse dersom dette beløpet er utestående utover 180 dager fra datoen for kvittering. 7. Utenlandske investeringsgrenser, forbudte sektorer og investeringer i MSEs a) Utenlandske investeringsgrenser Detaljer om inntaksrute og maksimal tillatt utenlandsinvestering i et indisk selskap bestemmes av den sektoren der den opererer. Opplysningene om inngangsruten som gjelder sammen med sektorkapitalen for utenlandske investeringer i ulike sektorer, er gitt i vedlegg -1. b) Investeringer i Micro og Small Enterprise (MSE) Et selskap som regnes som Micro and Small Enterprise (MSE) (tidligere Small Scale Industrial Unit) i henhold til MSMED-loven, Microsofts, Små og mellomstore bedrifter, 2006, inkludert en eksportorientert enhet eller en enhet i frihandelssone eller i eksportbehandlingssonen eller i en programvareteknologipark eller i en elektronisk maskinvareteknologipark og som ikke er engasjert i noen aktivitetssektor nevnt i vedlegg 2, kan utstede aksjer eller konvertible obligasjoner til en person bosatt utenfor India (annet enn en person bosatt i Pakistan og bosatt i Bangladesh under godkjenningsrute), underlagt foreskrevne grenser i henhold til FDI Policy, i samsvar med oppføringsruter og bestemmelse av utenlandsk direkte investeringspolitikk, som varslet av Handelsdepartementets industri, Indias regering, fra tid til annen. Ethvert industrielt foretak, med eller uten FDI, som ikke er en MSE, og som har en industriell lisens i henhold til loven om industriutvikling (1951) for produksjon av varer som er reservert for MSE-sektoren, kan utstede aksjer til personer bosatt utenfor India ( annet enn en bopel i Pakistan og til en bopel i Bangladesh med forhåndsgodkjenning FIPB), i den utstrekning av 24 prosent av sin innbetalt kapital eller sektorkapital som er lavere. Utstedelse av aksjer som overstiger 24 prosent av innbetalt kapital skal kreve forhåndsgodkjenning av FIPB fra Indias regering og skal være i samsvar med vilkårene og betingelsene for slik godkjenning. Videre, i henhold til bestemmelsene i MSMED Act, (i) når det gjelder foretak som er involvert i produksjon eller produksjon av varer som gjelder enhver industri som er angitt i den første tidsplanen til Industry (Development and Regulation) Act, 1951, en mikrovirksomhet betyr hvor investeringen i anlegg og maskiner ikke overstiger 25 lakh rupees, betyr en liten bedrift hvor investeringen i anlegg og maskiner er mer enn tjuefem lakh rupees, men overstiger ikke fem crore rupees (ii) i tilfelle av foretak som driver med å levere eller levere tjenester, betyr en mikrovirksomhet hvor investeringen i utstyr ikke overstiger ti lakh rupees, betyr et lite foretak hvor investeringen i utstyr er mer enn ti lakh rupees, men overstiger ikke to crore rupees. c) Forbud mot utenlandsk investering i India (i) Utenlandske investeringer i noen form er forbudt i et selskap eller et partnerskapsselskap eller en proprietær virksomhet eller enhver enhet, enten innlemmet eller ikke (for eksempel Trusts) som er forpliktet eller foreslår å engasjere seg i følgende aktiviteter 6: Fondets virksomhet, eller Nidhi-selskap, eller Landbruks - eller plantasjevirksomhet, eller eiendomsmegling, eller bygging av gårdshus, eller handel med overførbare utviklingsrettigheter (TDR). (ii) Det forklares at ldquoreal estate businessrdquo betyr handel med fast eiendom med sikte på å tjene profitt eller inntektsinntekt derfra og inkluderer ikke utvikling av townships, bygging av boligområder, veier eller broer, utdanningsinstitusjoner, rekreasjonsfasiliteter , by og regional nivå infrastruktur, townships. Det er videre avklart at partnerskap firmaer proprietorship angår å ha investeringer i henhold til FEMA forskrifter er ikke tillatt å engasjere seg i utskriftsmedia sektor. (iii) I tillegg til ovennevnte er utenlandsk investering i form av FDI også forbudt i visse sektorer som (vedlegg 2): a) Lotterivirksomhet inkludert statlig privat lotteri, online lotterier, etc. b) Gambling og Betting inkludert kasinoer etc. (c) Business of Chit Funds (d) Nidhi Company (e) Handel i Overførbare Utviklingsrettigheter (TDR) (f) Eiendomsvirksomhet eller Bygging av Farm Houses (g) Produksjon av Sigarer, Cheroots, Cigarillos og sigaretter, tobakk eller tobakksubstitutter. h) Aktivitetssektorer som ikke er åpne for investering i den private sektoren, f. eks Atomenergi og jernbanetransport (unntatt Mass Rapid Transport Systems). Merk: Utenlandsk teknologi samarbeid i noen form, inkludert lisensiering for franchise, varemerke, merkenavn, ledelseskontrakt er også forbudt for Lottery Business og Gambling and Betting aktiviteter. 7 7A Group companyrsquo betyr to eller flere bedrifter som direkte eller indirekte er i stand til å: (i) utøve tjuefem prosent eller mer av stemmerettigheter i andre foretak eller (ii) utnevne mer enn femti prosent av styremedlemmer i det andre foretaket. 8. Moduser av investeringer under utenlandsk direkte investeringsordning Utenlandske direkte investeringer i India kan gjøres gjennom følgende moduser: 8. A. Utstedelse av ferske aksjer av selskapet Et indisk selskap kan utstede nye aksjer konvertible obligasjoner under FDI-ordningen til en person bosatt utenfor India (som er kvalifisert for investering i India) underlagt overholdelse av gjeldende FDI-policy og FEMA-forskriften. 8 B. Anskaffelse ved overføring av eksisterende aksjer av person bosatt i eller utenfor India Utenlandske investorer kan også investere i indiske selskaper ved å kjøpe anskaffelse av eksisterende aksjer fra indiske aksjonærer eller fra andre utenlandske aksjonærer. Generell tillatelse er gitt til utenlandske statsborgere for oppkjøp av aksjer ved overføring på følgende måte: 8 B. I Overføring av aksjer av en person bosatt utenfor India a. Ikke bosatt til ikke-bosatt (Salgsgave): En person bosatt utenfor India (unntatt NRI og OCB) kan overføre ved salg eller gave, aksjer eller konvertible obligasjoner til enhver person bosatt utenfor India (inkludert NRIer, men unntatt OCB). Merk: Overføring av aksjer fra eller ved tidligere OCB ville kreve forhåndsgodkjennelse fra Reserve Bank of India. b. NRI til NRI (Salgsgave): NRIer kan overføre ved salg eller gi aksjene eller konvertible obligasjoner som de innehar til en annen NRI. c. Ikke bosatt i Resident (Salgsgave): (i) Gift: En person bosatt utenfor India kan overføre sikkerheten til en person bosatt i India som gave. (ii) Salg under privat arrangement: Generell tillatelse er også tilgjengelig for overføring av aksjer konvertible obligasjoner, ved salg under privat arrangement av en person bosatt utenfor India til en person bosatt i India i tilfelle hvor overføring av aksjer er under SEBIs forskrifter og hvor FEMAs prisretningslinjer ikke er oppfylt, underlagt følgende. Den opprinnelige og resulterende investeringen overholder de gjeldende FDI-retningslinjene for FEMA. Prisene er i samsvar med de relevante SEBI-forskriftene (for eksempel IPO, Book building, block deals, delisting, exit, open tilby betydelig oppkjøp SEBI (SAST) og tilbakekjøp) og CA-sertifikat, slik at overholdelse av relevante SEBI-forskrifter som angitt ovenfor er vedlagt FC-TRS-skjemaet som skal arkiveres med AD-banken. Overensstemmelse med rapportering og andre retningslinjer som angitt i vedlegg 3. Merk: Overføring av aksjer fra ikke-bosatt til Resident annet enn under SEBI-forskrifter og hvor FEMAs retningslinjer for prising ikke er oppfylt, vil kreve forhåndsgodkjenning fra Reserve Bank of India. iii) Salg av aksjer konvertible obligasjoner på børsen av person bosatt utenfor India: En person bosatt utenfor India kan selge aksjene og konvertible obligasjoner fra et indisk selskap på en anerkjent børs i India gjennom en børsmasse som er registrert på børs eller en handelsbanken registrert hos SEBI. AD-kategori ndashI bank kan utstede bankgaranti uten forhåndsgodkjenning fra Reserve Bank på vegne av en ikke-hjemmehørende overtakende aksjer eller konvertible obligasjoner fra et indisk selskap gjennom åpne tilbud om delistingexit, gitt 8: a) transaksjonen er i samsvar med Bestemmelsene i Securities and Exchange Board of India (Vesentlig Anskaffelse av Aksjer og Overtakelse) SEBI (SAST) Reglementer b) Garantien gitt av AD Category ndashI banken er dekket av en motgaranti for en bank av internasjonalt rykte. Det kan bemerkes at garantien skal være gyldig for en periode med terminskontrakt med tilbudsperioden som kreves i henhold til SEBI (SAST) regelverket. Ved innkalling av garantien er AD Kategori-I-banken pålagt å sende til hoveddirektør, Valutavdeling, Reserve Bank of India, Central Office, Mumbai 400001, en rapport om omstendighetene som fører til innkalling av garantien. 8.B. II Overføring av aksjeromregningsobligasjoner fra Resident til person Resident utenfor India En person bosatt i India kan overføre ved salg, aksjer konvertible obligasjoner (inkludert overføring av abonnenters aksjer), av et indisk selskap under privat arrangement til en person bosatt utenfor India, underlagt følgende sammen med priser, rapportering og andre retningslinjer gitt i vedlegg 3. a) hvor overføring av aksjer krever forhåndsgodkjenning av FIPB i henhold til gjeldende FDI-policy, forutsatt at i) den nødvendige FIPB-godkjenning er oppnådd og ii) overføring av aksje overholder retningslinjene for prisfastsetting og dokumentasjonskrav som angitt av Reserve Bank of India fra tid til annen. b) hvor SEBI (SAST) retningslinjer er tiltrukket, underlagt overholdelse av prisretningslinjer og dokumentasjonskrav som spesifisert av Indisk Reserve Bank fra tid til annen. c) hvor prisfastsettingsretningslinjene under FEMA, 1999 ikke oppfylles forutsatt at: i) den resulterende FDI er i samsvar med gjeldende FDI-retningslinjene og FEMA-forskriftene når det gjelder sektorkapsler, betingelser (for eksempel minimumskapitalisering, osv.), rapportering krav, dokumentasjon, etc. ii) Prisen for transaksjonen er i samsvar med spesifikk eksplisitt. eksisterende og relevante SEBI-regler (for eksempel IPO, bokbygging, blokkeringsavtaler, avnotering, åpent utgangstilbud, betydelig oppkjøpSEBI (SAST) og iii) CA-sertifikat om at overholdelse av relevante SEBI-forskrifter som angitt ovenfor er vedlagt Form FC - TRS skal arkiveres med AD banken. d) hvor investeringsselskapet er i sektoren for finansielle tjenester, forutsatt at: i). 9 Fra og med 11. oktober 2103 er kravet om NoC (er) fra de respektive regulatorregulatorene i investeringsselskapet, samt overførsels - og overføringsenhetene og arkivering av slike NOCs sammen med Form FC-TRS med AD-banken blitt fravikes fra Utenriksdepartementets perspektiv, 1999, og ingen slike NOC (er) må arkiveres sammen med skjema FC-TRS. Imidlertid må kravet om ikke-hjemmehørende investorer som fastsatt av den respektive finanssektorens regulator oppfylle kravet om riktig og nøyaktig diligence39. ii). FDI-policyen og FEMA-forskriftene med hensyn til sektorkapsler, betingelsene (som minimumskapitalisering, etc.), rapporteringskrav, dokumentasjon etc. overholdes. Merknad: Ovennevnte generelle tillatelse dekker også overføring av en person bosatt til en ikke-resident av aksjer, konvertible obligasjoner fra et indisk selskap, engasjert i en aktivitet som tidligere er dekket under regjeringsruten, men som nå faller under den automatiske ruten til reservebanken, samt overføring av aksjer av en ikke-hjemmehørende til et indisk selskap under tilbakekjøp og eller kapital reduksjonsordning av selskapet. Denne generelle tillatelsen vil imidlertid ikke være tilgjengelig for de ovennevnte transaksjonene dersom de ikke oppfyller retningslinjene for prising eller ved overføring av aksjebrev i form av gave fra en person bosatt til en ikke-bosatt ikke bosatt indisk. 8.B. III Overføring av Aksjer av Innbygger som krever regjeringens godkjenning Følgende forekomster av overføring av aksjer fra innbyggere til ikke-hjemmehørende ved salg eller på annen måte krever regjeringens godkjenning: (i) Overføring av aksjer i selskaper som driver virksomhet FArBI tar streng måling på ulovlig Forex og CFD trading Mumbai: RBI sprakk ned på utenlandsk valutahandel av indianere gjennom online trading nettsteder, og spør bankene om å rapportere slike overføringer til regulatoren. Marketcalls hadde allerede et tidligere innlegg på lovligheten av International Forex trading og CFD trading i India. I et sirkulært utstedt sent på tirsdag ba Reserve Bank of India (RBI) at bankene skulle gi kundene råd til ikke å foreta forex-handel på utenlandske nettsteder som tilbyr valutakontrakter ved å akseptere marginer gjennom kredittkort og online pengeoverføringsmekanismer. RBI spurte også bankene om å lukke kredittkortet eller bankkontoen for en kunde som er funnet å være i strid med regelen. Her er lenken til RBI-sirkulær på Overseas Forex trading via elektroniske Internett-handelsportaler. Rupee har blitt hardt rammet i løpet av sommeren8217s rute for fremvoksende valutaer, som mister rundt 20 prosent av verdien til dollaren på et tidspunkt, og øker byrden av indiske selskaper betydelig for 8217 dollar. Sentralbanken har forsøkt å dempe markedet for offshore rupi ved å be bankene om å kutte ned på overordnede posisjoner, samt å spørre utenlandske institusjonelle investorer om å produsere dokumentasjon fra kunder for å sikre valutarisikoen på onshore-fremmedsmarkedet. Relaterte lesninger og observasjoner Om Rajandran Rajandran er en fulltidshandler og grunnlegger av Marketcalls, veldig interessert i å bygge timing-modeller, algos. skjønnsmessige handelsbegrep og Trading Sentimental analyse. Han instruerer nå brukere over hele verden, fra erfarne forhandlere, profesjonelle handelsmenn til individuelle handelsmenn. Rajandran deltok på college i Chennai hvor han tjente en BE i elektronikk og kommunikasjon. Rajandran har bred forståelse for handel med programvare som Amibroker, Ninjatrader, Esignal, Metastock, Motivewave, Market Analyst (Optuma), Metatrader, Tradingivew, Python og forstår individuelle behov hos handelsmenn og investorer ved hjelp av et bredt spekter av metoder. Gr88 arbeid fra RBI, hvis det vil bli fulgt riktig. Dette er et veldig dumt trekk. Vårt land stiller unødvendige restriksjoner på fri bevegelse av kapital og fritt marked ved hver tur. Så mye for å bo i et fritt land. Her har vi borgere som applauderer slike trekk også. Hva om en handelsmann tjener penger i valutamarkedet. Hjelper det ikke med våre inntekter Skal du bare forby import til 8220boost8221 vår valuta Hvis vi skal være en moden økonomi som spiller en rolle i verdensøkonomien, må vi omfavne frihandel. Nesten alle land i verden tillater forex (andre noen virkelig ubrukelige land). India har et BNP that8217s i topp 10 og vi er fortsatt proteksjonistiske som vi8217re i 19508217s. Hva om noen allerede er overført, hvis de vil stoppe, og hvordan får de det tilbake til bankkredittkontoen din? Du kan trekke pengene tilbake til kontoen din. Ingen annen raskere prosess antar jeg. Jeg har en konto hos iForex. Hva skjer med det? Skal jeg få pengene mine tilbake på kontoen. Det er bedre å ta ut penger fra kontoen din før bankene skal implementere RBI-retningslinjene. Hvorfor i helvete? prøver bare å forby denne spesielle handelen for å redde rupee, mange ubrukelige retningslinjer er der, og utenlandske produkter som selges i India er den største grunnen til avskrivningen av rupien. hvorfor ikke jobbe med det. Hvorfor Govt. don8217t ta noen positive skritt og prosedyrer for å tillate forex trading, når nesten hele verden handler det. Govt. kan tillate offshore meglere å jobbe i India under retningslinjene fra RBI og SEBI og ta innskudd i rupee, de kan fungere som offshore selskaper jobber her betaler skatt til regjeringen. eller de kan tillate indiske meglere å gjøre det samme. Vårt govt. bare se etter unnskyldninger ikke for løsninger Suds, grunnen er enkel, du involverer ikke govt i slike transaksjoner, så all fortjeneste (hvis du lager) går til deg og govt blir ingenting. På samme måte blir alle utenlandske varer utsolgt i India belastet tungt. Arvind Balasubramaniam sier ikke om de legaliserer det som kortsiktige kapitalgevinster. Govt får et kutt og alle er glade. Tror du at folk bryr seg mindre om å miste sine egne penger enn Govt India Lol, RBI er dumt. manjunath joshi sier gutter hvis du vil handle i forex bare gjør det jeg handler i det med suksess i 4 år nå slutter jeg endelig min dumme dag jobb, hvis du er en daghandler du bare ikke kan handle i indiske markeder det er ingen volatilitet og bevegelse i priser i noen av instrumentene som er oppført i NSE hvis du vil gjøre en anstendig sum penger du må investere mye og avkastningen ikke er så høy, hvis du følger alle reglene som regjeringene angir at du vil komme ingen steder I livet vil govt at du skal være fattig, slik at du kan stemme dem tilbake til makten. Derfor formulerer de disse dumme reglene som ikke gir mening i det hele tatt, og politikerne tar alle dine skatter og legger dem i lommen, den tiden du tenker på selv fordi hvis du tror at govt vil forbedre situasjonen din, så er det best av Luck. Det er helt greit, jeg handler i forex fra de siste 5 årene og har tjent nesten 1000000.Uten et enkelt problem. Men jeg anbefaler å bruke skrill for både innskytere og uttak. Men også være klokt å betale ut dine skatter regelmessig og klokt svare på Inntektskilde Aldri forsinke avgiften, og det avhenger av dine ferdigheter og talent, hvordan du viser din inntektskilde, mens du sender inn incometaxavkastning. Påkrevd US Government Disclaimer CTFC Rule 4.41 Futures trading inneholder betydelig risiko og passer ikke for alle investorer. En investor kan potensielt miste hele eller mer enn den opprinnelige investeringen. Risikokapital er penger som kan gå tapt uten å skade økonomisk trygghet eller livsstil. Bare vurder risikokapitalen som skal brukes til handel, og bare de som har tilstrekkelig risikokapital, bør vurdere å handle. Tidligere resultater er ikke nødvendigvis en indikasjon på fremtidige resultater. CTFC-regel 4.41 HYPOTETISKE ELLER SIMULERTE RESULTATRESULTATER HAR VISSE BEGRENSNINGER. I FORBINDELSE MED EN AKTUELL PRESTASJONSOPPTAK, FORTSATT SIMULERTE RESULTATER IKKE VIRKELIG HANDEL. OGSÅ, SOM HANDLINGENE IKKE ER UTFØRT, HAR RESULTATENE KRAVET FORVERKET FOR KONSEKVENSEN, OM NOEN, AV VISSE MARKEDSFAKTORER SOM LIKVIDITET. SIMULERTE HANDELSPROGRAMMER I ALMINDELIGE ER OGSÅ FØLGENDE AT DE ER DESIGNERT MED HINDSIGHT. INGEN REPRESENTASJON SKAL GJORT AT ENKEL KONTO VIL ELLER ER LIKELIG Å HENT RESULTAT ELLER TAP SOM LIKKER SOM VISES. Alle handler, mønstre, diagrammer, systemer, etc. diskutert på denne nettsiden eller annonsen, er kun til illustrasjonsformål og ikke tolkes som spesifikke rådgivende anbefalinger. Alle ideer og materialer som presenteres her, er kun til informasjon og utdanningsformål. Ingen system - eller handelsmetode er noen gang blitt utviklet som kan garantere fortjeneste eller forhindre tap. Erklæringene og eksemplene som brukes her er eksepsjonelle resultater som ikke gjelder for gjennomsnittlige personer, og er ikke ment å representere eller garantere at noen vil oppnå de samme eller lignende resultatene. Handler plassert på tilstedeværelsen av Trend Methods-systemer tas på egen risiko for egen brukerkonto. Dette er ikke et tilbud om å kjøpe eller selge futuresinteresser. Opphavsrett 2015 Marketcalls Financial Services Pvt Ltd Midlertidig Alle Rettigheter Reservert Midlertidig Og Vårt Nettstedskart For Alle Logoer Forsvar Varemerke Tilhører Deres Respektive Ownersmiddot Data og informasjon er kun gitt til informasjonsformål, og er ikke ment for handelsformål. Verken marketcalls. in websiden eller noen av sine promotorer skal være ansvarlig for eventuelle feil eller forsinkelser i innholdet, eller for eventuelle tiltak som er avhengig av det. RBI advarer mot illegal forex trading på internett Reserve Bank of India (RBI) har advart indisk investorer og banker mot ulovlig utenlandsk valutahandel gjennom internett og elektroniske handelsportaler som gir garantert høy avkastning. Det har blitt observert at utenlandsk valutahandel har blitt introdusert på en rekke internettelektroniske handelsportaler som lokker innbyggerne med tilbud om garantert høy avkastning basert på slik forex trading. Annonsene fra disse internetonline portaler oppfordrer folk til å handle i forex ved å betale det opprinnelige investeringsbeløpet i indiske rupier, sa RBI i en sirkulær. Ifølge RBI, har noen selskaper angivelig engasjert agenter som personlig kontakter folk til å foreta forex trading investeringsordninger og lokke dem med løfter om uforholdsmessig ublu avkastning. Mesteparten av forex trading gjennom disse portaler er gjort på en marginal basis med stor innflytelse eller på investering basis, hvor avkastningen er basert på forex trading. Publikum blir bedt om å gjøre marginalbetalinger for slike online forex trading transaksjoner gjennom kredittkortdeposisjoner i ulike kontoer vedlikeholdt med banker i India. Det er også observert at kontoer blir åpnet i navnet på enkeltpersoner eller proprietære bekymringer på forskjellige bankkontorer for å samle marginpengene, investeringspenger, osv., Sa RBI. Bankene anbefales å utvise forsiktighet og være ekstra årvåken med hensyn til slike transaksjoner, advarte RBI. Det er avklart at enhver person bosatt i India som samler inn og utøver slike utbetalinger direkte utenfor India, ville gjøre seg selv ansvarlig for å bli videreført med i strid med FEMA, 1999, i tillegg til å være ansvarlig for brudd på forskrifter knyttet til kjennskap til dine kunders (KYC) normer og anti hvitvasking (AML) standarder, sa det. RBI avklarte at en person bosatt i India kan inngå valutaterminer eller valutaopsjoner på en børs som er anerkjent i henhold til lov om verdipapirkontrakt (1956), for å sikre en eksponering mot risiko eller på annen måte, underlagt slike vilkår og betingelser betingelser som kan fremgå av retningslinjene fra RBI fra tid til annen.
Comments
Post a Comment